یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
.

حوزه/ سازمان همکاری اسلامی ضمن استقبال از تصمیم دولت اسلوونی در پی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را گامی مهم و تاریخی در راستای پیشبرد دستیابی به عدالت و آزادی برای مردم فلسطین و تأیید حقوق مشروع آن‌ها ازجمله خودمختاری دانست.

به‌گزارش گروهِ ترجمۀ خبرگزاری حوزه، سازمان همکاری اسلامی (OIC) از تصمیم دولت و پارلمان اسلوونی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. این سازمان گفت که این گام مهم و تاریخی موجب پیشبرد دستیابی به عدالت و آزادی برای مردم فلسطین و تأیید حقوق مشروع آنها از جمله خودمختاری می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی چنین مواضعی را ارزشمنمد دانست که با قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوطۀ سازمان ملل سازگار است و تلاش‌های بین‌المللی را با هدف پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شد از جمله شهر قدس تقویت می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی مجدداً از کشورهای جهانی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته اند درخواست کرد تا در راستای به‌رسمیت شناختن این کشور و حمایت از درخواست دولت فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل، در چهارچوب حمایت از تلاش‌های بین‌المللی با هدف دستیابی به صلح و ثبات در منطقه، مطابق با چشم‌انداز راه حل دودولتی، و همچنین براساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی و طرح صلح عربی پیشقدم شوند.

اسلوونی چهارمین کشورِ اتحادیۀ اروپاست که پس از اسپانیا، نروژ و ایرلند، فلسطین را به‌عنوانی کشوری مستقل به‌رسمیت شناخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha